Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

Naucz mnie! puzzle online ze zdjęciaAutomatyczne rysowanie puzzle onlineProwadź Qiibee puzzle online ze zdjęciaTemat Agencji puzzle onlinePuzzle z logo puzzle online ze zdjęciaRozwiąż zagadkę transcendencji puzzle online ze zdjęciaKlucze do skutecznej komunikacji puzzle online ze zdjęciaשי - פינוי פינוי דירות והובלה puzzle online ze zdjęciaMiłość kota yin yang puzzle onlineznak stopu puzzle onlineGaya hidup sihat puzzle onlineCDW Vinzons puzzle onlineBilet puzzle online ze zdjęciatinyurl / puzzle onlineOdznaka Ojczyzna puzzle online ze zdjęciaLietuvos herbas puzzle onlineEdukacja puzzle onlineTajemnica morderstwa puzzle online ze zdjęciaW twojej książce jest potwór puzzle online ze zdjęciaPropozycja zdjęcia na okładkę DS 1 puzzle online ze zdjęciaBalony Les contraires puzzle onlineWyzwanie Escape Room - wskazówka 8 puzzle online ze zdjęciaplakat 1 puzzle onlineDzień Świętego Patryka puzzle onlineCivilium - 12. puzzle onlineTest1234. puzzle onlineFlaga Syrii. puzzle onlineMedior 2. puzzle online ze zdjęciaSzczęśliwa Godzina! puzzle onlinedudson,,,,,,,,,,,,,,,,, puzzle online ze zdjęciaWiarygodne źródła puzzle online ze zdjęciainfogram puzzle online ze zdjęciapuzle dreama puzzle online ze zdjęciagthtrteuztu puzzle onlinePuzzle bi-r puzzle onlineZAGADKA puzzle online ze zdjęciaภาพ ที่ 1. puzzle onlineWszystkiego najlepszego Saetra. puzzle onlineDobrý anděl Puzzle. puzzle online ze zdjęciaDużo śmiechu puzzle online ze zdjęciaLiverpool puzzle online ze zdjęcia21.6.2021. puzzle online ze zdjęciaMama i brat puzzle online ze zdjęciaDemo nastolatki. puzzle onlineCassiopeia CS 2011. puzzle onlineSilos M. puzzle onlineZdrowie psychiczne puzzle onlineMatemposter. puzzle online ze zdjęcia