Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

sambutan bulan bahasa puzzle onlineUkładanka slajdów puzzle online ze zdjęciaZadanie 3 Łamigłówka puzzle onlinehvbnv bln puzzle online ze zdjęciaRekonstrukcja XXIII Gubernatora puzzle online ze zdjęciaOddychaj swobodnie puzzle onlineBulan Bahasa puzzle onlineCerita tentang Tuhan Yesus puzzle online ze zdjęciazeszyt puzzle online ze zdjęciaDrużyna Bingo puzzle onlineOktaliza puzzle online ze zdjęciaCES-LOGO puzzle online ze zdjęciaOdbuduj zysk puzzle onlinehfajksbfjkab puzzle online=r0g8uhrkgjmhpiryjygh puzzle onlinezagadka babci puzzle onlineAlgorytmika puzzle onlinePAMIĘĆ DLA FASA puzzle onlineZmień kolejność, aby znaleźć logo puzzle online ze zdjęciaPróbuje łączyć puzzle onlineADRES NIEWOLNIKA puzzle online ze zdjęciaksiążkaPuzzle puzzle onlineTrójkąt zdrowia puzzle onlineMatematika puzzle onlineworek lodu puzzle online ze zdjęciaDZIEŃ INŻYNIERA puzzle onlineMeredith Boddie puzzle onlinezgadnij emocje puzzle online ze zdjęciaOgłoszenie o pokazie UIL puzzle onlinesulisztar puzzle online ze zdjęciaCo to jest puzzle online ze zdjęciaWypatruj szczegółów puzzle online ze zdjęciaAFFAFASFqafaf puzzle onlineSumatera Barat puzzle onlineZagadka oszustwa puzzle onlineMASJID NABAWI puzzle online ze zdjęciaRIGENBRO puzzle online ze zdjęciarrrraaaaaaaa puzzle onlineNarzędzia do szycia puzzle online ze zdjęciapuzzlewwsfv puzzle onlineApakah mówi? puzzle online ze zdjęciaZagadka puzzle online ze zdjęciaulotki informujące o akcji puzzle onlinedzień pielęgniarek puzzle onlinedfdf fdfda daf puzzle online ze zdjęciabordowa tarcza puzzle onlineLiceum OTECH - Zespół Kierowniczy Szkoły puzzle online ze zdjęciaŚwiat uśmiecha się do Ciebie puzzle online ze zdjęcia