Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

ŁAMIGŁÓWKA MŁODZIEŻOWA puzzle online ze zdjęcia100 dni szkoły puzzle online ze zdjęciaerfvewfew puzzle online ze zdjęciaFlaga Gruzji puzzle online ze zdjęciaLogo pracy zespołowej puzzle onlineSłownik ułamkowy puzzle onlineukładanka alfabetu puzzle onlineTestowanie mojej układanki puzzle onlineKatalog H2O W domu puzzle onlineMomenty uderzenia puzzle online ze zdjęciadomek czerwony puzzle onlineLokalizacja puzzle onlineseguridad laboral puzzle onlineFLAGA POŁUDNIOWEJ AFRY puzzle onlineZATRZYMAJ WSKAZÓWKA puzzle online ze zdjęciaZapobiegaj chorobom krążenia. puzzle online ze zdjęciaMinecraft puzzle online ze zdjęciaLangkah Menegur Perokok puzzle onlinezastosowania wody puzzle online ze zdjęciaPuzzle pytonowe puzzle online ze zdjęcianauczyciele puzzle online ze zdjęciaŁamigłówki puzzle online ze zdjęcia[?] @fightforveto [PUZZLE VETO COMP] puzzle onlinepuzzle na zajęcia puzzle onlinenct neo miasto puzzle onlinewarstwy ziemi puzzle online ze zdjęciaFlaga ZEA puzzle online ze zdjęciaDerechos de los niños puzzle onlinezdjęcie z komputera puzzle online ze zdjęciaaaryanweda puzzle onlineOszczędzaj energię puzzle onlinepuzlebhjvbhj puzzle onlineaawewqrr puzzle onlineUrząd Mieszkaniowy Standing Rock puzzle onlineProces sprzedaży puzzle online ze zdjęciaMS_powerpoint puzzle onlined12sacees puzzle online ze zdjęciaKazachski tili 5-syn puzzle onlineUkładanka z logo STEM Strand puzzle online ze zdjęciaUkładanka Lambang Muhammadiyah puzzle online ze zdjęciaMedia Puzzle Znęcanie się puzzle online ze zdjęciapuzzle polska pjj puzzle online ze zdjęciakolgate puzzle online ze zdjęciaBbnnbjjj puzzle online ze zdjęciablokblokblok puzzle online ze zdjęciabangko sentral swoich pilinów puzzle onlineUkładanka Układanka Układanka puzzle onlineMyles Dyer NA ŻYWO - Zagadka 89 puzzle online ze zdjęcia