Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

Układanka puzzle onlinePocztówki puzzle online ze zdjęcia#UN1versarySquad puzzle onlinePreppy puzzle onlineocsi pampanga puzzle online ze zdjęciaDR. ŚMIECH PUZZLE puzzle onlineKreator aktywności puzzle onlineبشقاب غذایی سالم - دایتو puzzle onlineJulio Marìa Matovelle. puzzle online ze zdjęciaZegar astronomiczny puzzle online ze zdjęciaLogo tylko dla zabawy puzzle online ze zdjęciaPROFIL WYJAZDOWY puzzle onlineRomet puzzle online ze zdjęciatest puzzle online ze zdjęcianiepowietrzny hebat puzzle onlineOdpowiedzialność puzzle onlinePrzedmioty w klasie puzzle online ze zdjęciaSzczęśliwych walentynek! puzzle online ze zdjęciaLitera A puzzle online ze zdjęciaBismarck a Polska – Józef Feldman puzzle onlineArctic Blizzard Puzzle puzzle onlineRaimivisefed puzzle online ze zdjęciaTak trzymać puzzle onlinebanknoty puzzle online ze zdjęciaUkładanka puzzle online ze zdjęciaApteczka puzzle online ze zdjęciazagadka puzzle online ze zdjęciaewTrewgwgewr. puzzle onlineTypy przechowywania danych puzzle online ze zdjęciaPODSTAWA CBME puzzle online ze zdjęciaPRAWA DZIECI puzzle onlinestare etykiety na pudełka zapałek puzzle online ze zdjęciaDzień dobry puzzle online ze zdjęciadncsjbhcyw puzzle onlineKaty puzzle onlineWidmo elektromagnetyczne puzzle onlineksiążki777 puzzle online ze zdjęciaWspółpraca puzzle onlineZegarki puzzle online ze zdjęciaolimpiady puzzle onlineStacja 3 puzzle onlineBitcoin... puzzle onlineSFDSVDSDSF. puzzle onlineUkładanka ocalałego puzzle online ze zdjęciaBEZPIECZNE MACIERZYŃSTWO puzzle onlinelkjhrertyuiiuytreedfg puzzle online ze zdjęciaPUZZLE NSTP puzzle online ze zdjęciaPFK Piešťany puzzle online ze zdjęcia
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.