Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

lbes13815 puzzle online ze zdjęciaT jak czas puzzle onlineIdeologia puzzle online ze zdjęciatestydfs puzzle onlineniespodzianka, idziesz do Luisa puzzle online ze zdjęciaPuzzle 1. Napraw mnie! puzzle online ze zdjęciato jest nasza zagadka puzzle onlineObrazek 1 puzzle online ze zdjęciac jest dla słoika z ciastkami puzzle online ze zdjęciaIrlglogo puzzle onlinekwadratowy puzzle onlineWyprodukowany udział finansowy puzzle online ze zdjęciap oznacza popshop puzzle online ze zdjęciar to tęcza puzzle onlinecancun puzzle online ze zdjęciaflaga puzzle online ze zdjęciasłowa lub słowa puzzle onlinetrójkąt puzzle online ze zdjęciaInsygnia unidad scout. puzzle online ze zdjęcia5zl i nie tylko puzzle onlineDlaczego Pythona puzzle onlinePS Zagadka puzzle onlineRanczo dla chłopców puzzle onlineADMINISTRACJA BIUROWA puzzle online ze zdjęciastronie internetowej Prezi puzzle online ze zdjęciaشارك واربح وضع الصورة في التعليقات puzzle online ze zdjęciaPrzykład puzzle onlineNSS_CVS | KONKURS KORONAWIRUSÓW puzzle onlineWitamy w fałdzie puzzle online ze zdjęciaSPRZĘT I OPROGRAMOWANIE puzzle online ze zdjęciacukiernia puzzle onlineModa na mięso puzzle onlinepuzzle z logo puzzle onlineHari w Reynie puzzle onlineCareer Academies @ Danbury High School puzzle online ze zdjęciaSłowo tygodnia puzzle online ze zdjęciaKolorowa modelina puzzle onlinePuzzle 1. puzzle online ze zdjęciaSędziowie do nauki puzzle onlineRajd Kout 2021 puzzle online ze zdjęciaLOGO SYNODU puzzle onlineherb Sekwany puzzle online ze zdjęciat jest dla pociągu puzzle onlinepomarańczowy fioletowy niebieski czerwony żółty puzzle onlinedia madre puzzle onlinezbuduj mnie puzzle online ze zdjęciaŁomscy przyjaciele puzzle onlineNastępstwa Martina Bormanna i Czwarta Rzesza puzzle online ze zdjęcia
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.