Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

Piramida potrzeb Maslowa puzzle onlinetest_1 puzzle online ze zdjęcia1984 Breakout Clue puzzle online ze zdjęciaBądź wolny puzzle onlineMayab Center. puzzle onlinetablica wizyjna puzzle online ze zdjęciaIgrzyska Olimpijskie puzzle online ze zdjęciaSurvivor: CMU puzzle online ze zdjęciaCo to jest porażka puzzle online2zł moneta puzzle onlineSTEM CLUBBB puzzle online ze zdjęciaCiągła integracja - ciągłe dostarczanie puzzle online ze zdjęciazabytkowe pudełka zapałek puzzle onlineFLAGA POLSKI puzzle onlinePierścienie Hjh. puzzle onlineDroga do Larawan puzzle onlineschemat okręgu puzzle online100 dni szkoły puzzle online ze zdjęciazegar na ścianę puzzle onlineTutaj duma puzzle onlineProdukt elektroniczny puzzle online ze zdjęciaZerowa wada puzzle online ze zdjęciaWitaminka C dla Olanny i dla wszystkich przeziębi puzzle online ze zdjęciaMinecraft Jenny piękna puzzle onlineCyfrowy puzzle online ze zdjęciaNOWE MEDIA puzzle online ze zdjęciaTECHNICZNY puzzle online ze zdjęciaMotywy gier Steam (RUS) puzzle onlinepróba próbna 101 puzzle onlinepuzzle dla Louiego puzzle online ze zdjęciaGuma bez cukru puzzle onlinePuzzle testowe puzzle onlineSzósty trzeci tydzień G Suite puzzle onlineTEKA SAYA puzzle online ze zdjęciaBreakout Box. puzzle online ze zdjęciaDR. GABIC puzzle online ze zdjęciaPodziw kolekcji inspiracji puzzle onlinekod 1 puzzle online ze zdjęciaRozdział 3 i 4 Ekonomia puzzle online ze zdjęciaBadanie higieniczne puzzle onlinelogo Microsoft Edge puzzle online-rri6y-0hreti=t puzzle online ze zdjęciaOstrzeżenie puzzle online ze zdjęciaOcal ten dzień! puzzle onlineApex Mist Puzzle puzzle onlinePOWTÓRZENIE I ŻYCZENIE puzzle online ze zdjęciaHjkihvmk puzzle online ze zdjęciazegar tyka puzzle online ze zdjęcia
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.