Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

Ocal ten dzień! puzzle onlineApex Mist Puzzle puzzle onlinePOWTÓRZENIE I ŻYCZENIE puzzle online ze zdjęciaHjkihvmk puzzle online ze zdjęciaHijklmnop puzzle onlinef oznacza koniec puzzle online ze zdjęciaAbstrakcyjne miasto puzzle onlineHaverfordwest County AFC Jigsaw? puzzle online ze zdjęciaFireStorm Puzzle puzzle online ze zdjęciaPlanetShakers Puzzle puzzle onlinePUBS Logo Logo PBS puzzle online ze zdjęciazdjęcie z Lidla puzzle onlineLucyvivor puzzle online ze zdjęciaTeam Blue Puzzle puzzle online ze zdjęciaFlags Group 2. puzzle onlineSTEM SJD. puzzle onlineDUŻE C puzzle onlineTestapozytor. puzzle onlinepazz dla Husaina puzzle online ze zdjęciaSzczęśliwa rocznica IV. puzzle onlineZegar wskaże puzzle onlineAnaliza SWOT puzzle onlineasdffghj puzzle onlineFlaga NZ puzzle onlineNiemcy puzzle online ze zdjęciaNastępstwa Martina Bormanna i Czwarta Rzesza puzzle online ze zdjęciaPosłowie ukraińscy w polskim sejmie puzzle online ze zdjęciaPozytywka puzzle online ze zdjęciaLions Club of Bombay Uptown puzzle online ze zdjęciaZagadka numeryczna puzzle onlinePICE NUCSC puzzle online ze zdjęciaEl Ciclo del Agua puzzle online ze zdjęciazegarki puzzle onlinePuzzle zespołu dostawy puzzle onlinetablice tranzytowe puzzle online ze zdjęciaTak, tak puzzle online ze zdjęcia#legorulit puzzle online ze zdjęciaŻory moje miasto puzzle online ze zdjęciaXxskdfahlj. puzzle onlineMetody rozdzielania mieszanin puzzle onlineInstrumenty muzyczne puzzle onlineołówki i temperówka puzzle online ze zdjęciaaasdqawdqweqweqweqeqwe puzzle onlinekompas puzzle online ze zdjęciaUbranie puzzle online ze zdjęciaSerifa-Conclusao puzzle onlineAgile/Scrum DFT puzzle onlinePuzzle be puzzle online
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.