Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

Camarão puzzle online ze zdjęciadr Elmaha puzzle online ze zdjęciaأكمل شعار التوحد puzzle onlineSoftball puzzle online ze zdjęciaرتب الصورة puzzle online ze zdjęciaMindTwist puzzle online ze zdjęciaUkładanka Xilam puzzle online ze zdjęciaMedal zwycięzcy puzzle onlineZespół puzzli puzzle onlineTydzień recyklingu puzzle onlinenumer 0803860 puzzle online ze zdjęciaPokój ucieczki dla dzieci puzzle onlineCzerwiec puzzle online ze zdjęciaprzepustka czasowa puzzle onlineMiasto Iryga puzzle onlineSzkoła Zawodowa Turystyki puzzle online ze zdjęciaOrganizacja Narodów Zjednoczonych puzzle online ze zdjęciaT-shirt puzzle onlinePróbki puzzle onlineobrazek 1 puzzle onlineZagadka z pit passem puzzle online ze zdjęciaIzzy Święta puzzle onlineStudenci NAJPIERW ZAWSZE puzzle onlinetalerz dobrego jedzenia puzzle onlineKostka COSO puzzle online ze zdjęcialogo na pocztówkę puzzle onlinebynuhfv puzzle onlinepiknik imprezowy puzzle online ze zdjęciaDuis aute irure dolor puzzle onlinepróba zagadek 1 puzzle online ze zdjęciaPROSZĘ ZRÓB TO (SB) puzzle online ze zdjęciaCDW Vinzons puzzle onlineNAWIGACJA W TEJ PUZZLE puzzle online ze zdjęciaCytat pokoju puzzle onlinepieprzony pegin puzzle online ze zdjęciaRisolvi il puzzle 1 puzzle onlineMierniki stosowane w przemyśle puzzle online ze zdjęciaapteczunia puzzle onlineSulphamax puzzle onlinePuzzle z czerwonym pasem puzzle online ze zdjęciaSpòrs Jigsaw puzzle onlinebudowa listu puzzle onlineAcademia Los Pinares puzzle online ze zdjęciaGłówny minister stanu Maharasztra puzzle onlineDificlute puzzle onlineAmore 3 - Prima Sup puzzle online ze zdjęciaNazwy marek puzzle online ze zdjęciaKoniczynka puzzle online
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.