Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

zagadka puzzle onlinemcdonald puzzle online ze zdjęciaPuzzle 6/10 FF puzzle onlineTEMAT 26 Z 05 puzzle online ze zdjęciaCO? CO? * puzzle online ze zdjęcialogogoku puzzle onlinepokój ucieczki puzzle online ze zdjęciaFlaga peruwiańska puzzle online ze zdjęciapanna Ani Ballard puzzle online ze zdjęciamlm t4t punk puzzle onlinepatri podi puzzle online ze zdjęciaturwrq141 puzzle onlineLogo SFA puzzle online ze zdjęcia100 znaków puzzle online ze zdjęciakawowy test crolleta puzzle onlinezdjęcie testowe puzzle onlineKieliszki do wina puzzle online ze zdjęciaLakier do paznokci puzzle online ze zdjęciaFlaga narodowa puzzle onlineJest nas wielu, jesteśmy jednym puzzle online ze zdjęciaCYMKOŚCIÓŁ puzzle online ze zdjęciaSahabat Indonezja puzzle onlineLOGONXPC puzzle onlineWypadek w krykieta puzzle online ze zdjęciałamigłówka 1 puzzle online ze zdjęciaLogo CHR puzzle online ze zdjęciabetaksizeta puzzle onlineUłóż puzzle z obrazka puzzle onlineUkładanka zrobiona puzzle online ze zdjęciaMadresa Dżalsa puzzle onlineAqua Park Basenix puzzle onlineMFR Puzzel puzzle onlineTestPatrick puzzle onlinekieszeń na telefon puzzle online ze zdjęciaMentymetr puzzle onlineRozgrywka SDG puzzle online ze zdjęciaMówić czas puzzle online ze zdjęcialogoszkoła puzzle online ze zdjęciaKompas puzzle onlinePuzzle Converse puzzle online ze zdjęciaKlient 1. Lider puzzle onlinesksjsskskff puzzle onlinezagadka medyczna puzzle onlineapmlovioyusv puzzle onlineObchodzone jest w dniu O'Day. puzzle onlinepiramide puzzle online ze zdjęciaZagadka Akhlaka 2 puzzle online ze zdjęciaNagłówek puzzle online ze zdjęcia
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.