Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

Nyobapzz. puzzle onlineSkład dyżurny puzzle onlineGra z nagrodami i uznaniem nr 1 puzzle onlineWiara puzzle online ze zdjęciaJigsaw Puzzle 7.3. puzzle onlineOchrona przed COVID-19 puzzle onlineSTREFA ŻÓŁTA puzzle onlineGadarz towarów puzzle onlinePlakat bezpieczeństwa ASM2 puzzle onlinetesssds dfadadd puzzle onlineWarstwy atmosfery puzzle onlinezgadnij puzzle onlinenbnbh nhbh puzzle onlineтеплодія puzzle onlineTestowanie tego puzzle onlineMałe legendy puzzle onlineNew Orleans Saints Logo puzzle onlinejdn uwendiwnmidnwiodw puzzle online ze zdjęciakuki kucng outih puzzle onlineJack Zaprosić puzzle onlineMaszyna z puzzle online ze zdjęciavgnhobgjiujk puzzle online ze zdjęciaszukaj rasy puzzle onlineSmok12 puzzle online ze zdjęciaWoody - zabawa testowa puzzle online ze zdjęciataufik hidayat puzzle online ze zdjęciaEmeraude puzzle onlineWHATSAPP puzzle online ze zdjęciaTestowanie stanu przetrwania puzzle onlineŁamigłówka T2 puzzle online ze zdjęciaManifest Strona 1 puzzle onlinestrona internetowa iracki puzzle onlineRatuj drzewa puzzle online ze zdjęciapuzzle z imionami puzzle onlineukładanka mikeys puzzle onlinePan Metokura puzzle onlinelokalne ulice puzzle onlineasdasdfga puzzle online ze zdjęciakosze na śmieci puzzle onlineFLAGA POŁUDNIOWEJ AFRY puzzle onlinebez tytułu! puzzle onlineBiblia jest puzzle online ze zdjęcianauczanie maszynowe puzzle online ze zdjęciagggnklbn puzzle onlineSidste idioto puzzle onlineZarząd szkoły puzzle online ze zdjęciasierra lucas puzzle onlineCYFROWE LOGO TASC puzzle online
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.