Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

Moja puzzle puzzle online ze zdjęciaNo hej puzzle online ze zdjęciapoijhvfjhvshjdvjhvdjhvjh. puzzle online ze zdjęciaWiara puzzle online ze zdjęciaHappy spełnia Edwar. puzzle online ze zdjęciaDziałania NLHS. puzzle online ze zdjęciaYale Puzzle. puzzle online ze zdjęciaDziałalność powitalna puzzle onlineCałkowite wyjście puzzle online ze zdjęciaZarządzanie edukacją puzzle online ze zdjęciaWichita Wilki Puzzle puzzle online ze zdjęciaFlaga Indii puzzle online ze zdjęciaKognitywizm puzzle onlineZespół Cais puzzle online ze zdjęcia9BOX DYNAMIKA puzzle online ze zdjęciaMałe legendy puzzle onlineJack Zaprosić puzzle onlinegeerhghthth puzzle online ze zdjęciaSzef Charlie Szczęśliwego Nowego Roku 2020 puzzle online ze zdjęciaszukaj rasy puzzle onlineJEDNOSTKA 5 SŁOWNICTWO SZTUCZNE puzzle online ze zdjęciaCel szkoły puzzle onlineاكتشفي صورة البرنامج الذي سنتعلم عليه اليوم puzzle onlineLogo Rho Theta puzzle online ze zdjęciaBudowanie obrony puzzle onlineTestowanie stanu przetrwania puzzle onlineJordan 4 mil czarny puzzle online ze zdjęciaŁamigłówka T2 puzzle online ze zdjęciaameryka kali puzzle online ze zdjęciaUkładaj i rozwiązuj zagadkę puzzle online ze zdjęciaBEZ ŁAMIGŁÓWEK1 puzzle online ze zdjęciaSZKOCJA puzzle online ze zdjęciadadmyhero puzzle online1fgergrg puzzle onlinebudowanie zespołu koedukacyjnego puzzle online ze zdjęciaFLAGA POŁUDNIOWEJ AFRY puzzle onlinePorady puzzle onlinelogo emblemat puzzle online ze zdjęciaTarcza szkolna puzzle onlineeee oryginał puzzle onlinePanie Piotrze puzzle online ze zdjęciaPraca-المهن puzzle onlineWYŚLIJ ofertę lokalną puzzle online ze zdjęciaUkładanka Lambang Muhammadiyah puzzle online ze zdjęciaPróbka PRÓBKA PRÓBKA puzzle online ze zdjęciaWewnętrzne organy decyzyjne i koordynacyjne puzzle online ze zdjęciaKaberki ni Tesla puzzle onlinealfabet puzzle online ze zdjęcia
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.