Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

SERY DRAGON BALL puzzle online ze zdjęciagry budujące zespół puzzle online ze zdjęciaLogo halal w Brunei puzzle onlineZagadka puzzle online ze zdjęciaPrzeglądarki puzzle onlinePuzzle89. puzzle onlineEscape Room puzzle onlineEliza 24 puzzle onlineBądź bohaterem wodnym puzzle onlineQuiz Panerai 1 puzzle online ze zdjęciaobcypunk puzzle onlinezagadka nowego roku puzzle online ze zdjęciaRozszyfruj zdanie rok 2 puzzle onlineMakhanBhog puzzle onlineГрб на Општината puzzle onlinePIZZLE ZABAWY SLYTHERIN puzzle onlineSurvivor Tactical puzzle onlineDopasowanie elementów mojej edukacji 1 puzzle onlinePZKB - pzkb puzzle onlinePuzzle z logo SORG puzzle online ze zdjęciasfertfgdfgfdg puzzle onlineKrzyż za wyjazdy misyjne puzzle online ze zdjęciaUkładanka z oficjalnym logo ICBCCA puzzle online ze zdjęciaStudio Mody Stylu Ściegu puzzle onlinePuzzle krukonów puzzle online ze zdjęciaSurvivitt Season 1: Toledo puzzle onlineGiant Titicaca Frog. puzzle onlineAgentes de Cambio. puzzle onlineWskazówka w pokoju ucieczki puzzle online ze zdjęciaNa wakacjach puzzle onlineMedia społecznościowe puzzle onlineKlasyczna, logiczna puzzle onlineLENCANA SEKOLAH puzzle onlineBiuro Skfed puzzle onlineZhu Zhu zwierzaki puzzle onlineAraling panlipunan puzzle online ze zdjęciaJabón Ruruy puzzle online ze zdjęciaPapierowe efemerydy z lat 50 puzzle onlineLOGO SEKOLAH puzzle onlineWschód słońca puzzle onlineFirmy technologiczne puzzle onlineZagadka Aten puzzle onlinePuzzle przestrzeni ocalchorowej # 3 puzzle online ze zdjęciaKOPIUJ ZWIERZĘTA puzzle online ze zdjęciaDzielnica Missouri puzzle online ze zdjęciaZalegalizuj się! Zasoby powietrza puzzle onlineSzkoła Podstawowa Marikina puzzle onlineBarnasáttmáli puzzle online ze zdjęcia
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.