Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

Waqfe nau puzzle online ze zdjęciaDwanaście zapachowych długopisów Blendy puzzle online ze zdjęciaLogo Bostonu puzzle onlinePozdrawiamy flagę Indii. puzzle onlinevevrbs w języku angielskim dla dzieci puzzle online ze zdjęciaFlaga Filipin puzzle onlinesymbolika puzzle onlinePraca w zespole puzzle online ze zdjęciaTwórca puzzli puzzle onlineMTHED 54 Puzzle puzzle onlineAjhwfwef puzzle online ze zdjęciaPuzzle Logo UPI puzzle online ze zdjęciaszanuj łuk puzzle onlineCyfry od 0 do 20 puzzle online ze zdjęciaDOKTOR MUDA puzzle onlineMIASTO TABACO puzzle online ze zdjęciaZachodni Fork puzzle online ze zdjęciaTworzenie puzzli puzzle online ze zdjęciaGambar Asean puzzle onlineUcieczka puzzle online ze zdjęciaSifferpussel puzzle online ze zdjęciaUkładanka Talent Connector puzzle onlineCuatro Casas. puzzle onlineNuty puzzle onlineCzy to wiarygodne źródło puzzle online ze zdjęciaNagroda Dnia Matki puzzle online ze zdjęciaCLUE # 1 - Sean i Tatum APUSH, KTÓRY PROJEKT IT puzzle onlineKeenanta. puzzle onlineSma_puzzle. puzzle online ze zdjęciankljlkwfk puzzle onlinePodstawy sieci puzzle onlineInstrumenty Muzyczne puzzle online ze zdjęciaSpołeczność puzzle onlinekrzyż w kole puzzle onlineUkładanka ze swetrem puzzle onlineZnak drogowy puzzle online ze zdjęciapsie przedszkole puzzle onlineCześć puzzle online ze zdjęciaPięciopsiaczki puzzle online ze zdjęciaZGADNIJ CO? puzzle onlineKrwiodawstwo puzzle onlinecamarines sur puzzle onlineJUBILEUSZOWE LOGO SJBP puzzle online ze zdjęciasanssadsad ddd dsd sd puzzle online ze zdjęciaWyścig Ohsem puzzle onlineRozdział 3 puzzle onlineDjdjhchxjdjd puzzle onlinetestajsdlfkjas puzzle online
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.