Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

biologia puzzle online ze zdjęciaBebebszsz puzzle online ze zdjęciafurgonetka z pizzą mij puzzle onlineukład SI puzzle online ze zdjęciaFrakcje puzzle online ze zdjęciaPuzzle z kształtami puzzle onlinePolowanie na padlinożerców Neila puzzle onlineLogo CICS puzzle onlinelogo firmy puzzle onlineNarzędzia i techniki artystyczne puzzle onlineEkstremalny cenzor! puzzle onlineszuletesnapi puzzle online ze zdjęciaPlakat do przetestowania puzzle onlinedgdjhbbdjcxi puzzle online ze zdjęciaKawasana Larangana puzzle onlineAnimacja Jadeitu puzzle onlineTALERZ DOBREGO ODŻYWIANIA puzzle onlineBiografia Marii Curie napisana przez jej głównego Ewę puzzle onlineWigry MIś puzzle online ze zdjęciaPrzegląd roku 9 puzzle online ze zdjęciapara butów puzzle onlineKurs zawodowy puzzle onlineEtapy rozwoju człowieka puzzle onlineBismillahirrahmanrrahim. puzzle onlineLogomanada. puzzle online ze zdjęciaWspólnota budynku zespołu 2 puzzle onlinestatek kosmiczny puzzle online ze zdjęciagoogleinc puzzle onlineKhởi động puzzle online ze zdjęcialitera c puzzle online ze zdjęciaKoszykówka puzzle online ze zdjęciaLOGO BXDA puzzle onlineTESTOWANIE puzzle onlinedffhouses puzzle onlineZASADY BEZPIECZEŃSTWA W LABORATORIUM puzzle online ze zdjęciastudio mody stitch n style puzzle online ze zdjęciaLogo BEZPIECZNE puzzle online ze zdjęciagłówny puzzle onlineKabina 10 wskazówka puzzle onlineUkładanka Talleya puzzle online ze zdjęciaRysunki szkolne puzzle online ze zdjęciaWASUDZEW puzzle onlineUkładanka NSN puzzle onlineStudio Mody Stylu Ściegu puzzle online ze zdjęciat jest dla domku na drzewie puzzle onlineZagadka OFWCI puzzle online ze zdjęciaWyzwanie Mintvivor S2! puzzle online ze zdjęciaWow! Dzieci na drodze! puzzle online
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.