Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

Pięciopsiaczki puzzle online ze zdjęciaZGADNIJ CO? puzzle onlineKrwiodawstwo puzzle onlinecamarines sur puzzle onlineJUBILEUSZOWE LOGO SJBP puzzle online ze zdjęciaprzetrwać torbę puzzle onlineUkładanka: Klik Dengan Bijak puzzle online ze zdjęciasanssadsad ddd dsd sd puzzle online ze zdjęciaGórnik Zabrze puzzle onlineRozdział 3 puzzle onlineDjdjhchxjdjd puzzle onlinetestajsdlfkjas puzzle onlineNazwa logo puzzle onlineWIOSENNE PUZZLE puzzle onlineUwaga Strefa Piwa puzzle onlinePlany budowy puzzle online ze zdjęciaowocnatuon. puzzle online ze zdjęciaLogocfghfgh. puzzle online ze zdjęciaPodręcznik puzzle online ze zdjęciaThe Club Speed ​​Org puzzle onlineLogo Grami. puzzle online ze zdjęciaythtehjruj puzzle online ze zdjęcia6 faz cyklu życia innowacji puzzle onlineBoże Narodzenie puzzle online ze zdjęciakilimano puzzle onlineRozszyfrować ISM puzzle onlineBrygada dziewcząt puzzle onlinemojapierwszytestpuzzle puzzle onlineCzerwony i niebieski puzzle onlinePuzzleSpróbuj puzzle onlineEdukacja w szkole puzzle onlineHGFDKJHGFDS puzzle onlineUcz się puzzli puzzle onlineZINTEGROWANY puzzle onlineHGFJ FGJHJFFHG puzzle online ze zdjęciaPuzzle papeterii puzzle online ze zdjęciaModel mentalny Pmbok, wydanie 7 puzzle online ze zdjęciacoedcsg2023 puzzle online ze zdjęciaPanie Puzzle puzzle online ze zdjęciaShraddha puzzle onlinepelancaran nilam frog vle puzzle onlineKrólowa i Król Podbiegów 2020 puzzle onlineGablota puzzle online ze zdjęciatestP4CK puzzle online ze zdjęcia1 miejsce puzzle kahoot puzzle online ze zdjęciaSelamat Hari Raya z HHG puzzle online ze zdjęciaFilipian 1: 6 puzzle onlinePuzzle Moto F17 puzzle online ze zdjęcia
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.