Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

Zagadka chłopaka puzzle online ze zdjęciaLogo marki puzzle online ze zdjęciaDrzewo genealogiczne Romea i Julii puzzle onlineBieg po drzewie aniołów puzzle onlinesdfjkasdhf puzzle online ze zdjęcialegia warsz puzzle onlineLiść klonu puzzle onlineodfkwkdjfw puzzle onlineSurvivor: Okrutne lato puzzle onlineZagadka Akhlaka puzzle onlineDirección puzzle online ze zdjęciaKLEVRA (lewetyracetam) puzzle onlineNauczanie zintegrowane puzzle online ze zdjęciaSpotify puzzle onlineUkładanka Strays # 1 puzzle online ze zdjęciaGMO puzzle online ze zdjęciaDie Verfassung von 1791 puzzle onlineZagadka 1 - Sukcesy puzzle online ze zdjęciaPuzzle puzzle onlinetestpodgląd puzzle onlineZagadka informatyczna puzzle online, puzzle onlinePoszukiwanie skarbów w koszarach puzzle onlinePuzzle zespołu puzzle onlineZespół spotkanie niesamowite 48 puzzle online ze zdjęciaWycieczka Disneya. puzzle online ze zdjęciaPapier toaletowy puzzle onlineLogo ludzkie-I-T puzzle online ze zdjęciaC jest dla kwadratu puzzle online ze zdjęciaBold-Project. puzzle online ze zdjęciaSurvivor: Mikronezja puzzle onlineDemo Demo Demo. puzzle online ze zdjęciarakietaa puzzle onlineSAT Gwatemala puzzle online ze zdjęciafo fofo fo fo fo fo fo ooody puzzle onlineLani Loli. puzzle onlinechłopcy bday. puzzle onlineŚcieżka do jakości puzzle onlineWikingowie. puzzle online ze zdjęciaMQT Episod 361. puzzle onlinesss sdsddsd puzzle online ze zdjęciaNagroda Panamska puzzle online ze zdjęciaOgłoszenie puzzle online ze zdjęcia2022 Lodołamacz puzzle onlinexkrypto 222 puzzle onlinesilid aklatan puzzle online ze zdjęcia1 zasada puzzle onlineCała Naprzód puzzle online ze zdjęcia
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.