Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

fhdfhcbvcxb puzzle online ze zdjęciaKoedukacyjne logo puzzle onlineLogo CCES puzzle onlineJeremiasz 33 puzzle online ze zdjęciaZagadki testowe puzzle online ze zdjęciaPuzzle UPI puzzle online ze zdjęciaVBS-Biblia puzzle online ze zdjęciaLogo FoxWallet puzzle onlineKoło odnowy biologicznej puzzle onlinedzień dobry puzzle online ze zdjęciaŁamigłówka Yakuzy puzzle onlineMistrz Zdrowia puzzle onlineuczenie się puzzle onlineWesołego Purim! puzzle onlineBEZPIECZNE MACIERZYŃSTWO puzzle online ze zdjęciaPysk Puzzle Aashirvaad puzzle online ze zdjęciaklasa 7 2023 puzzle online ze zdjęciaRynek pieniędzy puzzle online ze zdjęciar to tęcza puzzle online ze zdjęciaHALCYON 2023 puzzle onlinedla nauczania puzzle online ze zdjęciaHelenawalker puzzle online ze zdjęciaCii yi geetika puzzle onlinekamu sangat berarti istimewa dihati puzzle onlinelogo jusy puzzle online ze zdjęciaplik CSV puzzle online ze zdjęciaDŹWIĘK PIASKU puzzle online ze zdjęciaPodpal łamigłówkę puzzle onlinePuzzle, bracie puzzle onlineBądź Amerykaninem, za jakiego uważa cię lewica puzzle online ze zdjęciaKLUBY AFCON puzzle online ze zdjęcialogo Albi puzzle onlineSkrzynka pocztowa puzzle onlineMEDYZYNA puzzle onlineKsięgarnia puzzle onlineDilarang Parkir puzzle onlineRyana Mcshane’a puzzle onlineHOGWART HOUSE puzzle onlineSlytheriniada-puzzle puzzle onlineLiesl voor Webmaster puzzle onlinePacket Puzzle puzzle onlineSekretny Kupidyn - Emma Craig puzzle online ze zdjęciaZawsze dotrzymuj obietnic puzzle online ze zdjęciaIBB i OBB puzzle onlineDharmaBee SK puzzle online ze zdjęciaWyzwanie puzzle onlineZagadkowa gra logiczna puzzle online ze zdjęciaMia in Lodz puzzle online
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.