Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

PuZledjsj puzzle onlineWesołego Purim! puzzle onlineEscape Room Puzzle puzzle online ze zdjęciadla nauczania puzzle online ze zdjęciatestowanie puzzle online ze zdjęciaKOMUNIKACJA puzzle online ze zdjęciakamu sangat berarti istimewa dihati puzzle onlineKEB89 FAB50 puzzle onlineGry losowe puzzle online ze zdjęciaLogo marki puzzle online ze zdjęcialogo Albi puzzle onlineBieg po drzewie aniołów puzzle onlineDilarang Parkir puzzle onlinegównofdghdf puzzle online ze zdjęciaLiść klonu puzzle onlinebakar bakaran puzzle onlineDirección puzzle online ze zdjęciaKLEVRA (lewetyracetam) puzzle onlineNauczanie zintegrowane puzzle online ze zdjęciaSpotify puzzle onlineUkładanka Strays # 1 puzzle online ze zdjęciaGMO puzzle online ze zdjęciaDie Verfassung von 1791 puzzle onlineZagadka 1 - Sukcesy puzzle online ze zdjęciaPuzzle puzzle onlineDharmaBee SK puzzle online ze zdjęciaFlaga Filipin puzzle onlinegodło Wietnamu puzzle onlineZespół spotkanie niesamowite 48 puzzle online ze zdjęciaNumer łamigłówek puzzle onlineC jest dla okręgu puzzle online ze zdjęciaBold-Project. puzzle online ze zdjęciaLogo MJC. puzzle online ze zdjęciaCheetos! puzzle online ze zdjęciaWewaseaw. puzzle onlinePlaneta Tierra. puzzle onlineSISMOS EJEMPLOS. puzzle online ze zdjęciaWitaj z powrotem w szkole puzzle online ze zdjęciaLogo Rittal. puzzle onlineJonas TV Show. puzzle online ze zdjęciaMQT Episod 361. puzzle onlineTydzień obsługi klienta puzzle online ze zdjęciaZnak drogowy puzzle online ze zdjęciaPananampalataya pagpapasya edukasyon puzzle onlinesss sdsddsd puzzle online ze zdjęciaElf puzzle grup żywności puzzle onlineNagroda Panamska puzzle online ze zdjęciaOgłoszenie puzzle online ze zdjęcia