Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

Flaga Belgii puzzle onlinecygańska flaga puzzle online ze zdjęciaCzas na łamigłówkę puzzle online ze zdjęciaAleksandra puzzle online ze zdjęciadzień ziemi puzzle onlineNieparzysty Out puzzle online ze zdjęciaGRANICA puzzle onlinegrudzień2022 puzzle online ze zdjęciaCelestia puzzle onlineszawuot - 20 sztuk puzzle onlinePush cho các nhà khác khi sl không về được Hang Ho puzzle onlineŁamigłówki wideo LPP puzzle online ze zdjęciaebrschools puzzle online ze zdjęciaKSIĘGOWOŚĆ EDR & puzzle onlinepróbuję yk puzzle onlineMOC POCHWAŁY I ZESPOŁU puzzle onlineidź puzzle z buldogami puzzle onlineHarry Potter puzzle onlineDziałanie społeczności puzzle online ze zdjęciaKsięgi Biblii puzzle online ze zdjęciaGAMBAR 2 puzzle onlinetest 234 puzzle online ze zdjęciaSZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU ŻYCZY RODZINA GODREJ puzzle online ze zdjęciaWandong 2023 puzzle online ze zdjęciaULC ULC ULC puzzle online ze zdjęciaPrzykład puzzle onlineJANGAN JADI MANGSA SCAM! puzzle onlineHOR FAMA RENGIT puzzle onlineZagadka MPM puzzle online ze zdjęciarezwanmed puzzle online ze zdjęciaBiznes puzzle online ze zdjęciaLogo ducati puzzle online ze zdjęciaegengshe7k6g85 puzzle online ze zdjęciaCR mężczyzn puzzle onlinekjvkckhjvliUDVxXIV puzzle onlineSeria OffGun puzzle onlinej jest dla soku puzzle onlineTWÓRCZY puzzle onlineEncyklopedia Encarty puzzle online ze zdjęciaRanga orła puzzle online ze zdjęciaWszystko w tym razem puzzle onlineZagadka z niedźwiedziami brunatnymi? puzzle online ze zdjęciaZespół KO, październik 2023 r puzzle onlineKinder Charlie puzzle onlineFlaga Arkansas puzzle onlineImperium Hustlera puzzle online ze zdjęciaTestiramo puzzle online ze zdjęciaKlucz główny 2 puzzle online ze zdjęcia
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.