Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

Nie parkować puzzle online ze zdjęciaOrganizacja Rodziny Chrześcijańskiej (CFO) puzzle onlinePlomba do papieru makulaturowego puzzle onlineNakrycie głowy FSU puzzle onlineJeśli tego chcesz puzzle online ze zdjęciaAMA Inter Ed puzzle online ze zdjęciaandrzejki1 puzzle online ze zdjęciaSlytherin puzzle online ze zdjęciaHufflepuff 2 puzzle onlineBTS Indigo Master Class puzzle online ze zdjęciaPozytywna łamigłówka puzzle onlinePuzzle dla dzieci puzzle online ze zdjęcialogo dgeti puzzle online ze zdjęciaCzęść 4 Odblokuj kod puzzle onlineZabawy Gryffindoru puzzle onlineWskazówka na ... puzzle online ze zdjęciaPiątej klasie puzzle online ze zdjęciaSofaSeminar Puzzle puzzle onlinegodło Wietnamu puzzle onlineFlags Group 1. puzzle onlineczy wgra 1 czy 2 ! puzzle online ze zdjęciaKlucz do sukcesu puzzle onlineUrodziny puzzle online ze zdjęciaLogo św. Jana puzzle online ze zdjęciaHappy Star Wars Day! puzzle onlineC jest dla okręgu puzzle online ze zdjęciaD jest dla diamentu puzzle onlineuktraaahggh puzzle online ze zdjęciaFlaga Włoch puzzle online ze zdjęciaSkoene Vir Chereigh. puzzle onlinegodziny UX. puzzle online ze zdjęciaWitaj z powrotem w szkole puzzle online ze zdjęciaFec image. puzzle online ze zdjęciaMapa UAE 21. puzzle online ze zdjęciaPuzzle wartości podstawowej puzzle onlineLogo Puzzle. puzzle onlineChłopiec czy dziewczyna puzzle online ze zdjęciaPuzzle 5. puzzle online ze zdjęciaFlor de la Paz puzzle online ze zdjęciaIdealne dopasowanie puzzle online ze zdjęciaWspółpraca międzysektorowa puzzle onlineTest układanki puzzle online ze zdjęciaZapisz datę puzzle online ze zdjęciaJejsjsj anzkkz amamambd puzzle onlineKasLu puzzle online ze zdjęciaUrodziny puzzle onlineWielki Tydzień puzzle online ze zdjęciaŁamigłówka 1 puzzle online
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.