Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

Księgarnia puzzle onlineOrganizacja Rodziny Chrześcijańskiej (CFO) puzzle onlineZestaw do fondue Nero L puzzle online ze zdjęciaHOGWART HOUSE puzzle onlineSlytheriniada-puzzle puzzle onlineLiesl voor Webmaster puzzle onlinePacket Puzzle puzzle onlineSekretny Kupidyn - Emma Craig puzzle online ze zdjęciaZawsze dotrzymuj obietnic puzzle online ze zdjęciajhfgjhfgjjhhgfjjh puzzle online ze zdjęciaIBB i OBB puzzle onlineWyzwanie puzzle onlineKlucz do sukcesu puzzle onlineHappy Star Wars Day! puzzle onlineFlaga Włoch puzzle online ze zdjęciaLogo Grami. puzzle online ze zdjęcia... موضوع درسنا اليوم puzzle onlineEscritorio de Windows. puzzle onlineNiespodzianka puzzle onlineTylko próbka puzzle online ze zdjęciatestfhfjdfjd. puzzle onlineGra Puzzle puzzle online ze zdjęcia1234567890- puzzle online ze zdjęciaWskazówka! puzzle onlinepróba puzzli puzzle online ze zdjęciaTAK LOGO puzzle onlinebogata łamigłówka na randkę puzzle onlineAlexandru Ioan Cuza puzzle onlinergvfxdsxzfxvf puzzle onlineSpotkanie przywódców puzzle onlinebrygada dziewcząt puzzle online ze zdjęciapróba test puzzle online ze zdjęciaszkolna tarcza puzzle onlineProtokół puzzle onlineautyzm krawat puzzle online ze zdjęciaStudia animacji Walta Disneya puzzle onlineSzczęśliwy Tygrys Rok puzzle onlineZaufaj Duchowi puzzle onlineKSIĄŻKA AKADEMICKI ANGIELSKI puzzle onlineTest Dave'a puzzle online ze zdjęciaPuzzle UPI puzzle online ze zdjęciaaonzidhhahauaha puzzle onlineVBS-Biblia puzzle online ze zdjęciaIkona łamigłówki geometrycznej puzzle online ze zdjęciaObecność na MPTS puzzle onlineSama łamigłówka puzzle onlineDublin Irlandia puzzle online ze zdjęciaMistrz Zdrowia puzzle online