Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

powerpoint puzzle online ze zdjęciaGórnik Zabrze puzzle onlinepelancaran nilam frog vle puzzle onlineHuruf Pa puzzle online ze zdjęciaWyzwanie puzzle do spotkania zespołowego puzzle online ze zdjęciaOrganizacja Secrète. puzzle online ze zdjęciakcez_logo puzzle onlineDemoforclass. puzzle online ze zdjęciaBadday Giveaway. puzzle onlineThe Club Speed ​​Org puzzle onlineSTD 7 - System numerów puzzle online ze zdjęciaTechnof2021. puzzle onlineOdznaka UAS puzzle onlinePiknik Rodzinny puzzle onlineBieszczadzki Park Narodowy puzzle onlineZatoczka Schittsa puzzle online ze zdjęciaRozszyfrować ISM puzzle onlineZAGADKI KULTURALNE PARACAS puzzle onlineCzerwony i niebieski puzzle onlineRozwiązanie zagadki puzzle online ze zdjęciaObraz wiedzy o alfabecie puzzle onlineFFA Credo, paragraf 3 puzzle online ze zdjęciaOlympusarawr puzzle onlineTajemnica puzzle onlineDr Chase świat puzzli puzzle onlineUcz się puzzli puzzle onlineSPAD Retreat Lodołamacz Aktywność puzzle online ze zdjęciaodrzutowce3781 puzzle online ze zdjęciaFGSHSDFGH puzzle onlineNie parkować. puzzle online ze zdjęcia75 suwerennych narodów Hazen puzzle online ze zdjęciaPistolet MK2 puzzle onlinePrinceton puzzle onlineRaz-dzieci puzzle onlineKlub finansowy puzzle online ze zdjęciaeeewrefs puzzle online ze zdjęciaSerki puzzle onlinePanie Puzzle puzzle online ze zdjęciaDzień Kobiet puzzle onlineOgłoszenie dotyczące nurkowania puzzle online ze zdjęciaTaksonomia Blooma – zespół 1 puzzle onliness2024_4 puzzle onlinePowieść Dymitara Dimowa puzzle online ze zdjęciaVintage Puzzle Organowe puzzle onlineUkład okresowy puzzle onlinePegadaian - Design Thinking puzzle online ze zdjęciaNasze logo puzzle onlinecóż to, cóż to? puzzle online
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.