Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

edukacyjne Q puzzle online ze zdjęciaJutro puzzle online ze zdjęciaW marcu jak w garncu puzzle onlineinformacje o lekach puzzle online ze zdjęciaBilety Wizards puzzle online ze zdjęciaPag ibig puzzle onlinertprompo puzzle onlinePrzegląd techniczny APL puzzle onlinealkaPUZZLE puzzle online ze zdjęciaBank Światowy puzzle onlineUkładanka Lomba menyusun puzzle onlineqwerfgvcdsdf puzzle online ze zdjęciaPlastikowa torba puzzle onlinewskazówka nr 76 puzzle online ze zdjęciaCLC MSA Uni puzzle onlineVerbo Encantado puzzle onlinedzień szkolny puzzle onlineWdjjddsns puzzle online ze zdjęciato jest Reem Mohamed Amr puzzle onlineFarby w sprayu puzzle online ze zdjęciaTest1234. puzzle online ze zdjęciaSINEMATOGRAFIA puzzle online ze zdjęciaGryffindor puzzle onlinepuzzle puzzle puzzle online ze zdjęciaINFORMACJE ZWROTNE puzzle onlineRozwiąż moją matematykę puzzle onlineAsertywna dyscyplina puzzle online ze zdjęciaDIFFERENZIAMO puzzle online ze zdjęciaPUZZLE puzzle onlineSzkoła Letnia 2020 puzzle online ze zdjęciagodzina wychowawcza puzzle onlinejhfgjhfgjjhhgfjjh puzzle online ze zdjęciaPuzzle wsadowe informatyki puzzle online ze zdjęciadasdsadasd puzzle onlineHieroglify oko puzzle online ze zdjęciaGDS VDDXVD. puzzle onlineE jest gwiazdą puzzle onlineLogo Ckziu Puzzle. puzzle onlineLogo Hason. puzzle online ze zdjęcia... موضوع درسنا اليوم puzzle online, mnlsdifvkd, vd puzzle onlinePuzzle 4. puzzle online ze zdjęciaWiara, nadzieja i miłość puzzle onlinePraca zespołowa puzzle online ze zdjęciaMoja łamigłówka puzzle online ze zdjęciaPuzzle 12 puzzle online ze zdjęciainwalidztwo puzzle onlinePuzzle świąteczne puzzle online
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.