Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

Mapa Drogowa Podróż puzzle online ze zdjęciaMedAngle puzzle onlineIPLO slupsk puzzle online ze zdjęciaTo jest test puzzle onlineLogo Epiki puzzle onlinepuzzle poliramowe puzzle onlinegranica puzzle onlineŁamigłówka LC 1 puzzle onlineTapeta puzzle onlinedsffdsfs puzzle onlineBIBLIOTEKA puzzle onlinedom tarczy puzzle onlinePencemaran udara puzzle onlineOrganizacja życia puzzle onlinetelefon puzzle online ze zdjęciaPuzzle w szkole Diesel puzzle online ze zdjęciaRodzina mosiądzu puzzle onlinetestowanie asdgfjue puzzle onlineFLAGA JAMAJKI puzzle online ze zdjęciaSID2023 dėlionė puzzle onlinelogoour puzzle onlinewalentynki puzzle online ze zdjęciaLogo PPT dla szkół podstawowych puzzle online ze zdjęciaZagadka z zegarem puzzle online ze zdjęciaUniwersalna 100. rocznica puzzle online ze zdjęciaflaming puzzle online ze zdjęciakalendarz puzzle onlineUkładanka dnia społeczności puzzle online ze zdjęciaBrakujący kawałek puzzle online ze zdjęciaPUZZLE SES puzzle online ze zdjęciaKonya Dijital İçerik puzzle onlineeuropejska zagadka puzzle onlineMiasto Legazpi puzzle online ze zdjęciabezpieczna zabawa puzzle onlineZagadka ZD puzzle onlineAkademia Brookfielda puzzle online ze zdjęciaZagadka SDG puzzle onlineMaaraw na Panahon puzzle onlineZagadka Sachały puzzle online ze zdjęciaNie parkować puzzle online ze zdjęciap oznacza fiolet puzzle onlineElementy szkoły puzzle onlineApteczka puzzle onlineWartości testowe puzzle online ze zdjęciaTechnika 74 puzzle onlineKlasa 1. Bóg uczy mnie puzzle online ze zdjęciaPayPal puzzle online ze zdjęciaStacja puzzli puzzle online ze zdjęcia
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.