Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

LiM ma na myśli koniec puzzle onlineUkładanka dla Ruby puzzle onlineZdjęcia puzzli puzzle online ze zdjęciaQuiz Veldhovena puzzle onlineAplikacja Pollito puzzle online ze zdjęciabdqbhjqbqkcx puzzle online ze zdjęciareklamysasadadasf puzzle online ze zdjęciaPuzzle mózgu puzzle onlineZagadka z logo Google puzzle onlineRamy komunikacji marketingowej puzzle online ze zdjęciaSGC1 puzzle onlineChodź i zgadnij mnie puzzle onlineWskazówka na ?? puzzle onlineCNV-QE 4.8 Release Puzzle! puzzle onlineRamadan Mubarak puzzle onlineTylko James. puzzle onlineSzczęśliwy dzień pracy. puzzle online ze zdjęciaOpera w Sydney puzzle onlineCMOAJAWENDWLDWPK. puzzle onlineduskwood puzzle onlineTALERZ DOBREGO JEDZENIA puzzle onlineAfirmacja sukcesu puzzle online ze zdjęciatwoja zagadka puzzle online ze zdjęciałamigłówka łamigłówka puzzle online ze zdjęciaKryptowaluta puzzle onlineŁAMIGŁÓWKA puzzle onlinePokój podgrupy-Pan. Strona puzzle online ze zdjęciaIdealny profil klienta puzzle online ze zdjęciagrupy misyjne puzzle onlinePSHS SRC LOGO puzzle onlineUkładanka z logo HUMSS puzzle online ze zdjęciasenado. Phil puzzle online ze zdjęciaLogo pani Alisha puzzle online ze zdjęciau jest dla parasola puzzle onlineWIĘCEJ JEDNOŚCI, WIĘCEJ KRAJU puzzle online ze zdjęciaPrzetestuj łamigłówkę tutaj puzzle onlinePokusa puzzle online ze zdjęciaLabirynt magnetyczny puzzle online ze zdjęciaZagadka Pawveta puzzle onlineZestaw do fondue Nero L puzzle online ze zdjęciaLaurka dla Pawła puzzle onlineForest House puzzle online ze zdjęciaSŁOWO BOŻE puzzle onlinePuzzle stażystów puzzle online ze zdjęciaLogo biblioteczne puzzle onlineCzas na przerwę puzzle online ze zdjęciaPlaneta Tierra. puzzle onlinePoliireos puzzle online ze zdjęcia
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.