Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

Zapytaj, co jest kluczem puzzle onlineDzień kobiet puzzle onlineTempo s5. puzzle onlineKolekcja umowy Shaw EMEA puzzle online ze zdjęciaPlakat teaser. puzzle onlineMądry wybór puzzle online ze zdjęciala_fegergrgergerg puzzle online ze zdjęciaPuzzle 2022 Dzień Dzwonu puzzle online ze zdjęciaKDF Podatki puzzle online ze zdjęciatestowanie3 puzzle online ze zdjęciałamigłówka 1 puzzle onlinedoceniać puzzle onlineszpital puzzle online ze zdjęciaSzkoła Puzzle puzzle onlineABCDEFGHIJ puzzle onlinetwórca puzzli puzzle onlinekwartał 1 puzzle online ze zdjęcialogo San Andres puzzle online ze zdjęciaEDUKACJA FLHSI puzzle online ze zdjęciaPilkarzZ puzzle onlineanaliza puzzle onlineSezon SAS-owy 23 puzzle online ze zdjęciaNowa łamigłówka puzzle onlineTM #1 puzzle online ze zdjęciaXVI lat Sarmacji — cz. 1 puzzle onlineCAOS puzzle online ze zdjęciaREVIVOR 2020 puzzle onlineLogo Chrome. puzzle online ze zdjęciaHappy 2nd Densive ❤️ puzzle online ze zdjęciaرجعنا زمان. puzzle onlineSWAG px 80. puzzle online ze zdjęciaMocca Deli. puzzle online ze zdjęciaBiblia Księga Bożego puzzle online ze zdjęcialuketaleooo puzzle onlineKlasa puzzle online ze zdjęciasdsdsdfgfg puzzle onlineFinansowy Escape Room – wskazówka 1 puzzle online ze zdjęciaczerwony kapturek puzzle online ze zdjęciaDSM logo puzzle online ze zdjęciapróba Kelasa puzzle onlineLogo wytrwałości puzzle online1521423121 puzzle online ze zdjęciaserce kolorowe puzzle online ze zdjęcialogo popcomu puzzle onlinewszystkiego najlepszego w czerwcu puzzle online ze zdjęciaObecny gracz to: Rasta_Ramot puzzle online ze zdjęciaOgólnoakademicka łamigłówka z logo Strand puzzle onlineCyfry od 1 do 20 puzzle online ze zdjęcia
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.