Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

Klinika dentystyczna puzzle online ze zdjęciaq jest dla quadrokoptera puzzle online ze zdjęciadiecezjalna zagadka puzzle online ze zdjęciainstytut esko puzzle onlineCześć puzzle onlineUczenie się celów zrównoważonego rozwoju puzzle onlineWłochySR puzzle onlineTydzień Zespołowy puzzle onlineakcvnlsdkvskjvlkdsv puzzle onlinePuzzle z prezentem świątecznym puzzle onlinedlaczego Qms Etask Pro puzzle onlineadasfasfasfqweqwe puzzle online ze zdjęciaWitam Summer Fair 2018 puzzle onlineRzymian 8:31 puzzle onlineMajówka z UMEDEM 2020 puzzle onlinePowiedz tak - JMJ 1995 puzzle onlinePuzzle z logo puzzle onlinezagadka bitcoin puzzle online ze zdjęciaKrólowa Tak. puzzle online ze zdjęciasymbolika puzzle online ze zdjęciaTest1234. puzzle online ze zdjęciawidoczny dla każdego puzzle onlineIkids Jigsaw puzzle online ze zdjęciazaproszenie puzzle onlineMoja mała ojczyzna puzzle onlinePunkty HRPE. puzzle online ze zdjęciaDawg Daze Test. puzzle onlineTokyo Olympics GeoCache. puzzle online ze zdjęciaTest TES TESTES. puzzle online ze zdjęciapuzzle w chowanego puzzle online ze zdjęciaPananampalataya pagpapasya edukasyon puzzle onlinecimarron puzzle onlineZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ 2 puzzle onlinechoroba 2022 puzzle onlineGRATIS puzzle online ze zdjęciaList do Hebrajczyków 4 puzzle online ze zdjęciaBHLent2022 puzzle onlineUrodziny na Florydzie puzzle online ze zdjęciapożyczkodawca puzzle online ze zdjęciaumyj ręce puzzle online ze zdjęciakjkkjjkjjkjjkjkj puzzle onlineBJC2022 - tradycja od 1871 r. puzzle onlineObóz czytelniczy puzzle onlineInstagram puzzle online ze zdjęciaPuzzle EURECA puzzle onlinePuzzle z jedzeniem puzzle online ze zdjęciaGAMBAR 3 puzzle onlinePSJA ISD puzzle online
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.