Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

Las Vegas Raiders Nevada puzzle online ze zdjęciaCluesdiloove Ta gra puzzle online ze zdjęciaBrabolustrum. puzzle online ze zdjęciaNumer łamigłówek puzzle onlineUkoronowany wolny może specjalny puzzle onlinePuzzel zum Muttertag puzzle online ze zdjęciaHatárőrség. puzzle online ze zdjęciaDia del estudiante. puzzle onlineZestaw gotowości awaryjnej puzzle online ze zdjęciaZdrowe nawyki życia puzzle online ze zdjęciaHak książki puzzle online ze zdjęciaFlaga Kenii puzzle online ze zdjęciaTylko próbka puzzle online ze zdjęciagdfgdghjghj puzzle online ze zdjęciaDW Puzzle. puzzle online ze zdjęciaPrzydatne idiomy puzzle onlineP słowa SH Klient puzzle online ze zdjęciaChui Ghp Hình puzzle online ze zdjęciamudżahedhuneidi puzzle online ze zdjęciaF15 żółtodziób puzzle online ze zdjęciaUkładanka połączeń puzzle onlinetydzień jedzenia puzzle online ze zdjęciaZróbmy WoolFibre puzzle onlineTo chelsea chelsea puzzle online ze zdjęciaŁamigłówka 1 puzzle online ze zdjęciarafy koralowe puzzle onlineWskazówka Berhenti Merokok puzzle onlineالنادي التطوعي puzzle onlineSzkoła puzzle online ze zdjęciaObrót Ziemi puzzle onlineHiszpania jest flagą puzzle onlineLogo Instagrama puzzle onlineCycki i tacos puzzle online ze zdjęciamahdiddsadsadsa puzzle online ze zdjęciaUwolniony z Ministerstwa Straży Pożarnej puzzle online ze zdjęciaTS25 SJKT TAMAN KELADI puzzle online ze zdjęciaRIOM2023 puzzle online ze zdjęciasamodzielne zamawianie puzzle onlineloga w pudełku puzzle online ze zdjęciaSukces34 puzzle onlineza łamigłówkę puzzle onlineKlinika dentystyczna puzzle online ze zdjęciaq jest dla quadrokoptera puzzle online ze zdjęciainstytut esko puzzle onlineCześć puzzle onlineUczenie się celów zrównoważonego rozwoju puzzle onlineWłochySR puzzle onlinePuzzle z prezentem świątecznym puzzle online
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.