Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

SUPR HRO puzzle online ze zdjęciaDzielnica Teksasu puzzle onlineto działa puzzle online ze zdjęciaPraca zespołowa puzzle online ze zdjęciaWyspa Yagong Układaj i rozwiązuj zagadki puzzle onlineBTC-ETH-puzzle puzzle online ze zdjęciaPuzzle Blibli Sparc puzzle online ze zdjęciam to znaczniki puzzle online ze zdjęciaBrookhaven Bobcats 2022-2023 puzzle online ze zdjęciagdsc_logo puzzle online ze zdjęciadrażliwych puzzle online ze zdjęciaEdukacja puzzle onlineMtday logo puzzle onlineFigurki dla dzieci puzzle onlineSangam 2022 puzzle onlineJjkjbkoK puzzle onlineQuiz przyrodniczy 1 puzzle online ze zdjęciadzieci wielkanocne puzzle onlinetylko winhere puzzle onlineAplikacja oprogramowania Word puzzle online ze zdjęciaStarbucks. puzzle online ze zdjęciaPrzybory szkolne puzzle onlineh jest dla domu puzzle online ze zdjęciak jest dla rycerza puzzle onlineu jest dla ultrazaura puzzle online ze zdjęciaMiasto Masbate puzzle onlineukładanka puzzle onlineHistoria Avianki puzzle online ze zdjęciaUkładanka Wayang 1 puzzle online ze zdjęciaszkoła Hira Klang puzzle online ze zdjęciaMetodyka puzzle onlineBudowanie zespołu puzzle online ze zdjęciazagadka z Lidla puzzle onlineWersja próbna łamigłówki puzzle onlineEvrensel değerler puzzle onlinepuzzle z kawiarnią koala puzzle onlinebakar bakaran puzzle onlineWinsford puzzle onlineWypróbuj to puzzle onlineUnidad Móvil y Check Up puzzle onlineTeaser o budowaniu zespołu puzzle online ze zdjęcialogo bu3d . puzzle onlinepuzzle puzzle onlineSlytherin puzzle onlineSpołeczność pytań puzzle onlinepiękny dom puzzle online ze zdjęciaZespół odpowiedzialny puzzle online ze zdjęciaSUPERSPENCE Puzzle Practice puzzle online
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.