Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

Puzzle stażystów puzzle online ze zdjęciaLogo biblioteczne puzzle onlineCzas na przerwę puzzle online ze zdjęciaPlaneta Tierra. puzzle onlinePoliireos puzzle online ze zdjęciaWycieczka puzzle onlineCzynniki w użyciu narkotyków puzzle online ze zdjęciaw szkole puzzle online ze zdjęciabudowanie zespołu puzzle onlinetestowa gra o tron puzzle onlineStrategia 2022 / 2025 puzzle onlineProtokół puzzle online ze zdjęciaMae Jemison puzzle online ze zdjęciasztuka tęczy puzzle online ze zdjęciaGrupa 24 puzzle onlineX puzzle łamigłówka puzzle onlinelogo MORZA puzzle onlineprezent urodzinowy puzzle onlinetestydfdfdfsf puzzle online ze zdjęciaMedia społecznościowe puzzle onlineNóż kuchenny puzzle onlineCzas na łamigłówkę puzzle online ze zdjęciaArsenal2vs12v1 puzzle onlinePuzzle Evolet Bantara puzzle onlineŚrodki masowego przekazu puzzle onlineLogo dywizji puzzle onlinedgf dfsfsd puzzle online ze zdjęcianiesamowite puzzle onlinePUZZLE JM TOP puzzle online ze zdjęciaTikTok Lite puzzle onlineNarzędzia do szycia puzzle onlinenhvrsgergerg puzzle onlineWersja próbna łamigłówki puzzle onlineInstytut Magii Peverell puzzle onlineLiesl voor Webmaster puzzle online ze zdjęciaLwy Mahant Swami Maharaj puzzle onlineCastaway Challenge: Jig Jig puzzle online ze zdjęciaLogo Attijari. puzzle onlineProjekt MINDY. puzzle onlineGTRDSCDSCDS. puzzle onlineGwiezdny dzień puzzle onlineAKO w IKAW. puzzle onlineAsdfghjk # puzzle online ze zdjęciaDzień na plaży puzzle online ze zdjęciadsasadsaasdasda. puzzle onlineEdmama puzzle online ze zdjęciaZegar Uruk puzzle online ze zdjęciahjjkjkjoj puzzle online
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.