Marka - puzzle online

Marka (marketing)

Marka (ang. brand) – nazwy, określenia, znaki, symbole, logo oraz projekty graficzne albo kombinacje tych wszystkich elementów, których celem jest identyfikacja towarów, usług lub jednostek oraz ich wyróżnienie na rynku od produktów konkurencji, generujące w ten sposób korzyści ekonomiczne.

Początkiem istnienia każdej marki jest projektowanie nazwy produktu. W gospodarce rynkowej marka ma swoją cenę. „Dobra marka” jest podstawą sukcesu biznesowego. Przeciwieństwem wyrobów markowych są wyroby bezmarkowe (ang. no-name), uważane (chociaż nie musi to być regułą) za tandetę.

Na markę składa się nie tylko nazwa czy logo, ale także elementy komunikacyjne, behawioralne i wizualne, które określają przedsiębiorstwo. Do elementów komunikacyjnych zaliczają się wszystkie elementy, które firma komunikuje, takie jak nazwa, slogan, fanpage na Facebooku czy inne treści. Do elementów behawioralnych zaliczyć można wszelkie zachowania przedsiębiorstwa wobec konsumenta, takie jak polityka zwrotów, zachowanie pracowników, obsługa klienta itp. Do elementów wizualnych zalicza się wszelkie elementy wizualne, w szczególności logo, kolorystyka, sposób rozmieszczania elementów, wygląd opakowań produktów, wygląd wszystkich elementów reklamowych. Według definicji J. Kall opisuje wizerunek marki jako połączenie wielu elementów produktu takie jak nazwa marki, wygląd opakowania, reklama oraz działania z zakresu dystrybucji oraz ceny. Jest to zestawienie które wyróżnia ofertę spośród istniejącej konkurencji oraz dostarcza konsumentowi korzyści funkcjonalnych oraz symbolicznych. Jedną z najstarszych polskich marek jest Kopalnia soli Wieliczka, przedsiębiorstwo działające od XIII wieku oraz jeszcze starsza – Kopalnia soli Bochnia.

W połowie lat 80. rozpoczęto działania marketingowe, które zmieniły znaczenie marki (szczególnie w stosunku do odzieży): marka stała się symbolem statusu, przynależności do grupy społecznej, wyznawanej ideologii. Z powodu wzbudzonej potrzeby (a nawet obsesji) posiadania, nabywcy stali się skłonni płacić nie za produkty, lecz za stworzony działaniami marketingowymi wizerunek.

Ponieważ silna marka oznacza ponoszenie znaczących nakładów na reklamę i marketing, może ona zwiększać ceny i bariery wejścia.

Silną markę tworzy się poprzez stworzenie wrażenia podobieństwa konsumenta do niej. Od lat 90. XX w. coraz popularniejsza, zwłaszcza wśród młodzieżowych subkultur alternatywnych, ale także w wielu innych środowiskach, jest kontestacja marek jako symbolu konsumpcyjnego, bezrefleksyjnego stylu życia. Kontestacja ta jest regułą w środowiskach alterglobalistycznych, które uważają światową dominację „wielkich” marek (takich jak McDonald’s, Nestlé czy Nike) za jeden z ważniejszych elementów „złej” globalizacji. Polityczno-społeczny sens takiego postrzegania marki znalazł m.in. wyraz w spopularyzowanym przez Barbera określeniu „makdonaldyzacja”, oznaczającym m.in. bezwzględne niszczenie kultur lokalnych przez rozlewającą się uniformizację sterowaną przez międzynarodowe koncerny. Jedną z bardziej znanych prób usystematyzowania i sprecyzowania protestu wobec „cywilizacji marki” jest książka „No Logo” Naomi Klein.

Koło wartości puzzle online ze zdjęciaCRM 2022 puzzle online ze zdjęciaLOGO ASEAN puzzle onlineRegulamin Szkoły Świętego Józefa puzzle onlineCzas na łamigłówkę puzzle online ze zdjęciaDEI- LOGO puzzle online ze zdjęciaKariera LYNCA puzzle onlineJabłkoPuzzle puzzle onlineznak sklepu puzzle onlineZgadnij, jaki jest twój prezent? puzzle online ze zdjęciaŚrodki masowego przekazu puzzle onlinettnm, ju puzzle online ze zdjęciaoga fi mi le puzzle onlineTest dla spółdzielni puzzle onliner oznacza rakietę puzzle online ze zdjęciafknosajhgldmcsnojndf puzzle onlineProwincja Masbate puzzle onlinedgf dfsfsd puzzle online ze zdjęciaOdbierz swoją nagrodę puzzle onlineŚwiątecznie puzzle online ze zdjęciaPoszukiwacz przygód puzzle onlinea oznacza alfabet puzzle online ze zdjęciapuchar rektora puzzle onlineKatalizator zmian puzzle online ze zdjęciaraznoobrazowanie puzzle online ze zdjęciaPrawo dotyczące zdrowia reprodukcyjnego puzzle online ze zdjęciaNarzędzia do szycia puzzle onlineczas zegarowy puzzle online ze zdjęciaLogo Denver Nuggets puzzle onlineUłożysz Puzzelki ? ^^ puzzle onlinedotmailer puzzle onlinementő puzzle onlineHufflepuff puzzle onlineZagadka 2 - Trudności puzzle onlineEscudo Uriangato puzzle online6 państw w 6 dni puzzle onlineMała jaskinia skarbów puzzle onlinetemat lekcji puzzle online ze zdjęciaPuzzle przestrzeni Survivor # 1 puzzle online ze zdjęciaNwlogopuy. puzzle onlineDni członkowskie puzzle onlineWewaseaw. puzzle onlineCzynniki w użyciu narkotyków puzzle online ze zdjęciaMiłość i notecje. puzzle online56 Rtuyjfg. puzzle online ze zdjęciapiętnaście sierpnia puzzle online ze zdjęciaGra Puzzle puzzle online ze zdjęciasocialsjDAFHK S puzzle online ze zdjęcia
Copyright 2024 www.ipuzzle.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.